Pescant a la platja

Un dels primers pintors a enfrontar-se al paisatge directament del natural, el “à plein air”. Parteix del naturalisme rural al taller del seu mestre, Ramon Martí Alsina, amb qui continuarà vinculat per l’amistat entre ells, però despullant progressivament el paisatge d’elements prescindibles i evolucionant molt a poc a poc cap a una concepció més lliure, […]

Llegir-ne més

Paisatge amb tanca

Nonell format a la Llotja de Barcelona. Entre els anys 1894 i 1896 el paisatge fou el gènere dels primers anys en l’obra de Nonell. Anava a Sant Martí de Provençals, amb la caixa i paleta de colors a pintar petits paisatges, formant part del grup de Sant Martí, amb Ricard Canals, Ramon Pitxot, Joaquim […]

Llegir-ne més

Paisatge amb vaques i figures

Vayreda va aprendre del seu mestre Ramon Martí i Alsina a representar els paisatges a l’aire lliure en una atmosfera realista. Aquest quadre és una escena pastoral protagonitzada per la pagesia i els animals. És una obra molt representativa de l’estil clàssic en els seus anys de plenitud pictòrica (1877-1882). El pintor compon en una […]

Llegir-ne més

Paisatge amb ovelles

Pintor barceloní d’ascendència anglesa va decidir anar a Olot, per tractar personalment al seu pintor admirat, en Joaquim Vayreda. Per anar de Barcelona a Olot, població que a l’època era encara emmurallada, era un viatge de quinze hores. Influenciat pels pintors del realisme francès de l’escola de Barbizon, va viatjar també a París per recomanació […]

Llegir-ne més

Paisatge

És potser l’artista català amb menys obra, amb menys història i un dels més esmentats. Poca obra i poca història perquè es va suïcidar a vint anys, el 17 de febrer de 1901, en el restaurant Hippodrome de París. El motiu: mal d’amor. És un dels artistes més esmentats perquè fou amic de joventut de […]

Llegir-ne més

Voltants de Montornès del Vallès

El paisatge representa un petit bosc, un camí, una filera d’arbres, uns camps de conreu i una carena muntanyosa. La composició es divideix en dues parts, la meitat inferior amb el camí i la vegetació i la part superior el cel ennuvolat. En el seu llenguatge pictòric, d’aquest període el pintor s’allunya de la taca […]

Llegir-ne més