Tres figuras y casas blancas

Ignasi Gil va visitar Eivissa per primera vegada els anys trenta. El va entusiasmar veure-ho tot blanc i les vestimentes de les pageses. Va pintar paisatges costumistes per tota l’illa i retrats de pagesos, a l’estil impressionista. Cercava l’espontaneïtat en el traç, el moviment i la lluminositat. En l’art modern, els paisatges urbans formen part […]

Llegir-ne més

Paisatge amb tanca

Nonell va compartir curs a l’Escola de Belles Arts de Barcelona, amb Joaquim Mir, Joaquim Sunyer, Ricard Canals, i d’altres. Tots ells tenien unes mateixes inquietuds artístiques: la pintura de paisatge i la preocupació pels efectes lumínics i atmosfèrics. Plegats, organitzaven excursions pictòriques per experimentar el “plein air” en l’extraradi barceloní i feien una pintura […]

Llegir-ne més

El Jardí dels monjos de l’abadia de Montserrat

Joaquim Mir va tenir una llarga vinculació amb el monestir de Montserrat i els seus monjos, des de molt jove i fins a la seva mort. L’any 1931, s’hi va instal·lar amb la seva dona i el seu fill. Els primers dies de gener de 1934, va presentar a la biblioteca del monestir, abans de […]

Llegir-ne més

Clariana a Montserrat

Les escenes vibrants i modernes de la nocturnitat bohèmia i l’oci de “fin de siècle” parisenc, protagonitzades per figures femenines queden enrere quan el 1914 s’instal·la a Mallorca, on desenvoluparà el gènere paisatgístic. Durant la guerra civil, es va refugiar a l’abadia de Montserrat i va pintar quadres del paisatge escarpat. I en marxar a […]

Llegir-ne més